Po více než čtyřiceti letech, kdy určovala hudební trendy a formovala popkulturu, stanice MTV oznámila konec svých hudebních kanálů v Evropě. Společnost Paramount Global, která značku vlastní, potvrdila, že stanice jako MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV či MTV Live ukončí vysílání k 31. prosinci 2025.
Za rozhodnutím stojí měnící se návyky diváků a přesun hudební zábavy do online prostředí. V době, kdy většina fanoušků sleduje videoklipy na YouTube, TikToku či streamovacích službách, ztrácí klasické lineární vysílání smysl. Pro Paramount jde také o součást širší restrukturalizace a úsporných opatření napříč svými mediálními značkami.
Značka MTV ale úplně nekončí. Hlavní kanál MTV – včetně americké verze – zůstane zachován, i když už se dávno zaměřuje spíše na reality show a zábavní formáty než na hudbu samotnou. Pořady jako The Real World, Teen Mom nebo Ridiculousness dnes tvoří většinu vysílacího času a symbolicky uzavírají éru, kdy MTV byla synonymem pro hudební videa a jejich moderátory, tzv. VJs.
Pro mnohé fanoušky jde o nostalgický moment – konec stanice, která přinesla první klipy Michaela Jacksona, NIRVANY nebo Madonny, znamená definitivní rozloučení s dobou, kdy hudební televize určovala, co bude „cool“. Dnešní hudební svět už ale žije jinde – v digitálních trendech, sociálních sítích a algoritmech streamovacích služeb.
Zánik evropských hudebních kanálů MTV tak neznamená jen další restrukturalizaci v mediálním průmyslu, ale také konec jedné kulturní éry. Éry, která začala ikonickým sloganem „I want my MTV“ a skončí v době, kdy si každý může „svoji MTV“ vytvořit sám – v mobilu, online a podle svého vkusu.




















