Recenze: REVENGE - „Behold.Total.Rejection“

• Interpret: REVENGE
  • Album: Behold.Total.Rejection
  • Stopáž: 40:55
  • Label/datum vydání: Season of Mist/13. listopad 2015
  • Žánr: War metal/black metal/grindcore
  • Původ: Kanada

Kanadské nihilistické komando REVENGE patří mezi ty kapely, které při svém zrodu měli jasnou vizi, jak jejich hudební tvorba bude znít a od této vize se po celou dobou jejich kariéry nevzdálili ani o fous. Již 15 let se REVENGE zuby nehty drží naprosto bestiálního war metalu, který byl započat prvním EP „Attack.Blood.Revenge“ a od té doby neprojevily žádné náznaky zjednodušování a změkčování jejich zvuku. Avšak novinka „Behold.Total.Rejection“ disponuje hudební variací a pestrostí, jakou nám kapela zatím ještě neukázala.

Prvním pozitivem, kteréhož si ihned všimnete je určitě mohutná produkce, kde každý přechod bicích zní, jak kdyby se vám pod nohama chvěla země. Momenty, kdy dupající tempo hudby vám chvěje s celou kostrou určitě patří mezi ty nejpamátnější. I tentokrát chaotická válečná vřava hudby REVENGE zní jako apokalyptické inferno, avšak části, kdy kapela trochu zpomalí patří k těm, kde „Behold.Total.Rejection“ exceluje. Goregrindový šlapák „Silent Enemy“ nebo rázně heavy závěr „Nihilist Militant (Total Rejection)“ jsou určitě jedny z nejvýraznějších momentů tohoto alba. A perfektně se k nim hodí nelidský harmonizovaný vokál, který tentokrát zní čistěji než kdy předtím a připomíná jakési vzteklé zvíře, kterému jde pěna od tlamy a chrčí vám hned u ucha.

I když se album valí silou hurikánu, který devastuje všechno v dosahu, tak stále naskýtá dostatek momentů, které odlišují jeden zběsilý song od druhého. Ať už je to opakující se refrén, kvílející sólo či například překvapivě tvrďácký a groovy začátek „Desolation Insignia“, tak REVENGE dokázali do své hudby začlenit rozumnou dávku rozmanitosti, která mi v jejich tvorbě vždy trochu scházela. Právě songy, které se jen tak bezmyšlenkovitě proženou kolem patří mezi ty nejslabší. Tím ale nechci říci, že každý rychlý song je slabý, třeba takový „E.T.H.R (Failure Erased)“ svou disonantní atmosférou připomíná samotný kolaps civilizace a „Mobilization Rites“ je jako zhudebněný panický záchvat.

Mám pocit, že REVENGE tímto albem o coul pootevřeli dvířka posluchačům, kterým v minulosti jejich hudba přišla moc neproniknutelná. Samozřejmě tím není míněno, že svou tvorbu nějak mainstreamizovali, protože „Behold.Total.Rejection“ stálé zní jako zuřivý a syrový nihilistický armageddon, který když pustíte na veřejnosti, tak všichni se ihned rozutečou. A pokud na to máte koule, tak neváhejte a spatřete.totální.odpor!

7/10

Oblíbené songy: Silent Enemy, Nihilist Militant (Total Rejection), Scum Defection (Outsider Neutralized), Desolation Insignia, E.T.H.R (Failure Erased)

Tom "Chirurg" Dřímal