THE RASMUS, THE FUNERAL PORTRAIT, BLOCK OF FLATS
14. 11. 2025, Brno, Sono Centrum
Ozvěny hromů 85 %
Havraní pera ve vlasech, linky pod očima a temný nádech smrti v rockových melodiích? Tak znají THE RASMUS posluchači, kteří je zachytili v dobách jejich největší slávy okolo desek „Dead Letters“ (2003) a „Hide from the Sun“ (2005), ale pokud jim fanouškovství vydrželo, tak vědí, že tito Finové v sobě skrývají mnohem víc. Brněnský koncert v Sono Centru k aktuální desce „Weirdo“ byl zběsilou projížďkou plnou nostalgie a puberťáckých slz až k úlevnému ujištění, že kapela má svojí novou tvorbou stále co říct.
Vyprodaný sál přišli uvítat mladí Finové BLOCK OF FLATS, kteří se odvážně zeptali, zda je někdo zná, a i po jedné zvednuté ruce podali naprosto profesionální výkon. Jejich majestátně znějící moderní rock naladil správnou notu večera. Američtí emorockeři THE FUNERAL PORTRAIT na první dobrou zaujmou hlavně zelenými vlasy zpěváka Leeho Jenkinse a téměř divadelní pódiovou show, jejich tvorba však nabízí zajímavé momenty a hlubší poselství, které na nové desce sdílejí i THE RASMUS – že nezapadat a být „podivínem“ je přednost, díky které můžete plně využít svůj potenciál.
Hlavní hvězdy přiběhly na pódium za bouřlivého jekotu, aby vystřihly jeden z nejnovějších singlů, „Rest in Pieces“ – bylo však zřejmé, že se nejprve potřebují rozehřát a rozezpívat. Frontman Lauri Ylönen si ze začátku často odkašlával kvůli nachlazení, ale jeho energie přebila občasné intonační nepřesnosti a fanoušci mu ve zpěvu ochotně pomáhali. V jednu chvíli po pohledu do prvních řad dodal, že si nepřijde adekvátně oblečený – je pravda, že mnozí přítomní čekali spíše typická havraní pera místo čepice a zelených „baggy“ kalhot. Jeho styl ale tak aspoň více korespondoval s „podivínským“ konceptem.
Setlist čítal neuvěřitelných dvaadvacet skladeb – od raritní „Bullet“ přes méně hranou „Still Standing“ po klasiky jako „Shot“, „Immortal“ či „No Fear“. Některé songy kapela projížděla rychleji, aby se skutečně dostalo na ochutnávku všech dekád, včetně nových pecek „Banksy“, atmosférické „Break These Chains“ nebo „Weirdo“, při které se na stagi opět objevil Lee Jenkins. Baladu „October & April“, původně nazpívanou Anette Olzon, si s Laurim bravurně střihla nejnovější členka kapely, kytaristka Emppu. THE RASMUS se nabitým setlistem snažili maximálně odměnit své věrné fanoušky, pro které „In the Shadows“ rozhodně není vrcholem jejich tvorby. Nikdo nemohl odcházet nespokojený, byť ohlas od návštěvníků bych čekala větší – aby z pódia nemusela zaznít věta: „Tady je takové ticho.“
Autor: Šárka Urešová
Foto: Lenka Machuldová




















