Nový Spark
venku od 31. října
Rozhovor&Video: MILOŠ MEIER&Slipknot

Rozhovor&Video: MILOŠ MEIER&Slipknot

MILOŠ MEIER v poslední době laškuje se SLIPKNOT. Prozradil nám detaily v rozhovoru! Těšíme se s ním na slyšenou na SPARK ROCK PARTY už 23/09/2014.

V lednu tohoto roku jsi zveřejnil video drum cover ke skladbě Psychosocial od Slipknot. Nyní přicházíš s dalším drum coverem od Slipknot, a sice ke skladbě Welcome. Proč zrovna Slipknot a co Tě k tomu vede?

Tak předně bych chtěl zdůraznit, že jsem nikdy neplánoval natáčení drum coverů. Je hodně bubeníků, kteří na svých drum coverech umístěných na youtube staví svojí kariéru, já se ale podobných věcí zúčastňovat nikdy nechtěl a ani dál nechci. Mojí prioritou bylo a pořád je hlavně hraní v kapelách a navíc pro natáčení bubenických videí mám svůj projekt DRUMMING SYNDROME, kde hraju vlastní skladby. Co se týká natočení skladby Psychosocial, rozhodl jsem se ji nahrát v prosinci, zhruba týden po odchodu (nebo vyhazovu?) Joeyho Jordisona ze Slipknot. Netajím se totiž tím, že mým snem je dostat se do nějaké významnější zahraniční kapely. A i když vím, že šance dostat se tam prostřednictím videa je asi tak desetiprocentní, a notabene do Slipknot...tam je ta šance asi jednoprocentní...

Ale přesto jsi se rozhodl to udělat... Hrálo svoji roli i to, že Slipknot patří mezi Tvé oblíbené kapely?

Ano, pochopitelně. Byla to pro mě současně zábava a užíval jsem si to. Popravdě.... spíše mě více napadaly myšlenky, že si tohoto videa může všimnout třeba i nějaká jiná kapela, ne až tak populární a monstrózní jako Slipknot, ale třeba nějaká evropská. Určitě si totiž reálně uvědomuji, že kapela typu Slipknot se nejdříve poohlédne po někom ze svého blízkého okolí, třeba nějakém kamarádovi, nebo nějakém spřáteleném hudebníkovi, který je s kapelou v blízkém kontaktu. Nebo bude hledat nějakou v celosvětovém měřítku známou bubenickou osobnost. Je to taky tak, že kdybych žil v Los Angeles, tak ty šance stoupnou z jednoho procenta třeba na dvacet. No... nechme se překvapit, třeba až zveřejní jméno nového bubeníka, tak tohle budou totální žvásty. (smích)

Tak a nyní k aktuální Welcome...

No vzápětí po nahrání Psychosocial mě pořád napadaly myšlenky, že jsem natočil takovou komerčnější a technicky jednodušší skladbu. Tak jsem teď přišel s Welcome, abych se uspokojil. (smích)

Do obou tvých verzí skladeb Slipknot jsi zařadil svá bubenická sóla, která jsou zajímavě a hlavně netradičně hrána do kytarových motivů, obě skladby jsou navíc v instrumentální podobě bez zpěvu, proč?

Spousta bubenických drum coverů na youtube jsou hrány do originál nahrávek, takže se tam mele dohromady zvuk bicích těch dotyčných bubeníků s originálním zvukem bubnů z nahrávky, přičemž ty originální jsou často ještě více nahlas, než ty coverové. Já jsem si řekl, že když už tedy budu natáčet drum cover, tak chci, aby to jak po zvukové, tak po vizuální stránce vypadalo co nejlépe a profesionálně, abych si za tím mohl stoprocentně stát. Skladbu Psychosocial jsem si předtím vlastně vybral i proto, že jsem na internetu našel samostatnou zvukovou stopu kytary právě k této skladbě, takže jsem k ní jen nahrál bubny a můj kamarád baskytarista Marek Haruštiak mi tam posléze dotočil basu. A protože, jak už jsem předtím zmiňoval, mi přišla skladba Psychosocial z těch jednodušších od Slipknot, nakopíroval jsem ve studiu na konci skladby jeden kytarový riff několik minut za sebe, aby hrál pořád dokola, no a do něho jsem nahrál sólo.

To mi připadá velmi zajímavé, navíc to mohlo být zábavnější v tom, že jsi mohl nahrávat více svobodně a invenčně. Bylo tomu tak?

Přesně tak. Dříve jsem hodně poslouchal jazz a fusion hudbu a tam je běžné, že i bubeníci hrajou ve skladbách svá sóla jako jejich nedílnou součást. V metalu hrajou sóla v písničkách jen kytaristé, tak já to chci změnit a zavést bicí sóla. (smích)

Ke skladbě Welcome jsi také měl k dispozici originál kytarové party?

Nene, tam jsem to vyřešil tak, že mi kytary a basu nahrál kytarista David Pavlík, který zároveň pracuje i jako zvukař ve studiu HOSTIVAŘ Zdeňka Šikýře, kde vznikal výsledný zvuk. Mimochodem odvedl opravdu skvělou práci a nahrál to naprosto dokonale... U této skladby jsem pak pojal své sólo na konci formou opakujících se přiznaných dob s kytarou, které dodržuji a mezi kterými sóluji a improvizuji. Dá se říci, že oproti Psychosocial se zde v tomto sóle snažím hrát více promyšleněji a po bubenické stránce o něco komplikovaněji, hlavně po koordinační stránce. Mám tady také více předem připravených a nacvičených věcí, než jen improvizací. No a obě skladby jsou instrumentálně z toho důvodu, aby bubny více vynikly a byly dominantou videa.



23.září vystoupíš se svojí DRUMMING SYNDROME show a s tvojí kapelou STROY na Spark Rock Party v pražském Hard Rock Café. Představíš tam ony dvě skladby v rámci svého setu i živě? Jak bude vypadat vlastně program celého večera?

Určitě minimálně jednu z těchto dvou skladeb od Slipknot zahraju v rámci svého DRUMMING SYNDROME setu. Celý můj sólový koncertní výstup v HRC bude oproti normálu z časových důvodů trochu zkrácený. S kapelou STROY pak zahrajeme přes hodinu trvající set, v rámci nějž i pokřtíme a poprvé na promítací plátno a všechny obrazovky pustíme náš nový videoklip. Ten bude na singl Adam Reborn z desky, která už stoprocentně vyjde na přelomu listopadu a prosince. Celý proces s naším CD se trochu protáhnul, jsem si ale jistý, že výsledek bude stát za to.

Plánuješ do budoucna točit další drum covery?

Jak už jsem na začátku říkal, nechci se stát drum coverovým bubeníkem. Zároveň mě ale tahle práce na Slipknot tak bavila, že nevylučuji, že za nějaký čas s něčím novým zase přijdu. Určitě to ale bude až po delší době a také to budu chtít posunout hráčsky i vizuálně zase o něco dál. Oblíbených kapel mám taky dost, takže je z čeho vybírat... Příště však bude na řadě něco vlastního pro můj DRUMMING SYNDROME.

Text: Miloslav Plaček
Foto: Tom Black



www.milosmeier.com

Nový Spark
venku od 31. října
Kalendář akcí
19.11. Nightwish, Beast In Black
20.11. Black Stone Cherry, Monster Truck
23.11. Tři Sestry, Slobodná Europa
23.11. Long Distance Calling
24.11. H.E.A.T., One Desire, Shiraz Lane
24.11. Naglfar, Schammasch
25.11. Anthrax, S.D.I.
25.11. August Burns Red
26.11. Genesis - Ray Wilson
27.11. Genesis - Ray Wilson
A co FAKKER!?