MSG Sphere v Las Vegas se rychle stala jedním z nejdiskutovanějších míst na světě. Aréna za 2,3 miliardy dolarů se svými masivními LED obrazovkami uvnitř i venku nově definovala, jak může koncert vypadat. Pro mnoho kapel není Sphere jen dalším koncertem, ale milník, které upevňuje vrcholný status konkrétní kapely.
Zatím tam hrálo jen několik umělců, jako například U2, jejichž show v roce 2023 byla přizpůsobena ohromujícím vizuálním možnostem Sphere. O dalších legendárních skupinách, včetně METALLICY, se nyní říká, že jednají o vlastních vystoupeních. Ale ne každá kapela je do Sphere zamilovaná. Bruce Dickinson z Iron Maiden v rozhovoru s Eddiem Trunkem jasně uvedl, že tato ikonická metalová kapela nemá zájem ve Sphere vstoupit.
Dickinsonova argumentace se soustředí na jednoduché vysvětlení: Živá vystoupení IRON MAIDEN jsou o syrovém spojení mezi kapelou a publikem, ne o high-tech podívané, která kapelu odstrčí do vedlejší role. „Maiden jsou o vztahu mezi kapelou a publikem a naše pódiová show je vylepšením toho, co sami ba pódiu děláme. The Sphere toho na vás valí tolik, že by se kapela jako Maiden nemusela cítit příliš příjemně“.
Pro IRON MAIDEN nespočívá kouzlo koncertu v blikajících světlech nebo průlomové vizuální stránce, je v samotném vystoupení. The Sphere je nepopiratelně zázrak technologie, ale Dickinson vidí zásadní neslučitelnost mezi jejím designem a tím, co dělá živá kapela. Podle jeho názoru hrozí, že se hudebníci promění v postavy v pozadí jejich vlastního koncertu.
„Myslím tím, že na pódiu děláme spoustu věcí, ale jaký to má smysl ve Sphere? Vlastně, jaký to má smysl tam vůbec být, když jste kapela?“
Jeho komentáře poukazují na hlubší aspekt živého hraní v roce 2025: Arény jako Sphere definují koncerty v první řadě jako vizuální zážitky a hudební rovinu odsouvají na vedlejší kolej. Koncert U2 byl hodnocen velmi pozitivně, ale také vyvolal debatu o tom, zda diváci sledují živou kapelu, nebo se jen a pouze dívají na obrazovku.




















