Květnovému Sparku vévodí KING DIAMOND, kteří slaví čtyřicet let od svého založení. Vyzpovídali jsme proto klíčového člena kapely, kytaristu Andyho LaRocqua, který to vzal z gruntu a pohovořil o svém dlouholetém spojenectví s King Diamondem i o své životní a umělecké dráze.
O Andym je známo, že je velmi často nájemným hráčem. Co ho přesvědčí, aby se stal součástí dalších projektů? „V drtivé většině jde o studiovou práci. Často po mně kapely chtějí dohrát sóla. Jsem rád, když netlačí moc na pilu a nechtějí po mně příliš technické vyhrávky. Sólo má být okouzlující, nikoliv nutně omračující. Proto nemám příliš rád, když v pozadí hraje příliš progresivní materiál plný změn akordů a tónů. Není lehké zahrát sólo, když se kolem děje tisíc dalších věcí. Prostě nic nenahradí dlouhé, pěkné akordy. Pak můžu navrstvit takříkajíc melodickou polevu. A vůbec nejhorší je, když po mně kapely chtějí sólo jako v ‚Abigail‘. Vysvětluju jim, že to nejde, protože musím reflektovat materiál, který mi byl poslán. Dodám jim svůj osobní kytarový podpis, ale všechno má svá pravidla,“ říká Andy v rozhovoru pro Spark.
Jedna otázka ho však zaskočila, a to chystaná rocková opera s Blazem Bayleym a Snowym Showem, na níž se má podílet, ale zatím o ní neslyšel. Jak nám dovysvětlil strůjce opery Robert Grgurinović alias Black Pharaoh, Andy LaRocque byl osloven mnohem dříve než další umělci, ještě když byl samotný projekt rockové opery „Manfred“ kapely THE OLD ONES v úplných počátcích. Andy nahrál sólo do skladby „Immortal Candle“, ale později nebyl informován, jak projekt pokračuje, což už nyní bylo napraveno. V dalších rozhovorech se Andy tedy již může zmínit o tom, že byl součástí českého projektu s dalšími výraznými umělci.
Květnový Spark s KING DIAMOND na titulce nyní koupíte v trafikách nebo na Sparkshopu!