V září 2025 se rozpoutal mediální konflikt mezi Yungbludem a členy britské rockové kapely THE DARKNESS, Justinem a Danem Hawkinsem. Spor vyvolala Yungbludova účast na tributu Ozzyho Osbourna během MTV Video Music Awards, kde spolu s AEROSMITH a dalšími umělci vzdali hold nedávno zesnulému Princi temnot.
Nové EP Yungbluda a AEROSMITH objednáte na Sparkshopu!
Kytarista Dan Hawkins označil vystoupení za „cynické“ a obvinil účinkující z využívání příležitosti k vlastnímu prospěchu. Justin Hawkins připojil kritiku, označujíc Yungbluda za pozéra, rockera s instagramovým filtrem či Disney figurku, zpochybňujíc jeho spojení s rockovým odkazem Ozzyho.
Yungblud reagoval na tuto kritiku v několika rozhovorech, včetně podcastu Trying Not To Die vedeného Jackem Osbournem. Během tohoto rozhovoru Jack Osbourne otevřeně vyjádřil svou frustraci a rozhořčení nad nepochopením skutečné hloubky vztahu mezi Yungbludem a jeho otcem. Byl tak emocionálně zasažen, že se rozplakal a Yungblud ho musel utěšit. Jack zdůraznil, že Yungblud byl v Ozzyho životě přítomen mnohem více, než si veřejnost uvědomuje, a že kritici neznají celou pravdu: „Tyto lidi nezajímá, co víme my,“ uvedl. Yungblud na to reagoval slovy: „Nikdy neuvidíš někoho většího nebo emocionálně vyspělejšího, že by tě měl potřebu shazovat.“ Jako příklad uvedl i Jamese Hetfielda z METALLIKY – velké hvězdy nemají zapotřebí kritizovat mladou generaci hudebníků, naopak vyjadřují podporu. Sám Yungblud se nepovažuje za rockovou hvězdu - ve své hudbě přináší moderní směsici žánrů, až na svém zatím posledním albu „Idols“ se vymezil směrem k rocku, i když jemnějšímu.
Pod příspěvky Justina Hawkinse se strhla vlna komentářů, některé mu dávaly za pravdu, většina z nich Yungbluda obhajovala a lidé označili Hawkinse za zahořklého a závistivého. Ten se bránil: „Někdo jako Yungblud by měl být dost odolný, aby snesl trochu kritiky, protože má obrovské fanouškovské publikum a jeho poslední alba se opravdu, opravdu dobře prodávala. Nepotřebuje, abych ho podporoval… i když jsem o jeho dřívějších nahrávkách řekl pozitivní věci, protože si myslím, že kulturně by mohl být docela významnou osobností. Jen si nemyslím, že by zatím napsal nějaké dobré písně – a to je můj názor.“
Tento spor vyvolává otázky o tom, co znamená být autentickým umělcem v současném hudebním průmyslu. Svět se změnil a spousta rockových umělců zůstává spíše v undergroundovém podhoubí. Nemáme být tedy vděční za někoho, jako je Yungblud, že přináší rockový odkaz zpátky do mainstreamu? Pokud se podíváme očima mladé generace, Yungblud je může odkázat na klasiky žánru jako jsou Ozzy nebo AEROSMITH. Jakkoliv zpěvák vytěžil ze svého přátelství s Ozzym, nyní starší kapely můžou těžit z Yungbluda. Nebo je kritika starších hudebníků oprávněná, pokud mladší generace přebírá jejich odkaz bez dostatečného porozumění rockových kořenů, co se týče naprosté autenticity? Tento spor ukazuje, jak se hranice mezi respektem a oportunismem mohou v hudbě snadno rozmazat. Jedno je však jisté – rock by měl přinášet pocit pospolitosti a radosti. Tak se nenechme rozházet spory a prostě poslouchejme, co je našim uším drahé.




















