Kytarista Jeff „Mantas“ Dunn a bubeník Anthony „Abaddon“ Bray, dva ze tří spoluzakladatelů VENOM, spustili crowdfundingovou kampaň, která má pomoci financovat jejich probíhající právní bitvu s bývalým kolegou z kapely Conradem „Cronosem“ Lantem. Spor se točí kolem autorství ikonických uměleckých děl VENOM a spravedlivé odměny za desetiletí prodeje zboží spojeného s alby, kterých jsou oba dva spoluautory, včetně „Welcome To Hell“, „Black Metal“, „At War With Satan“ a „Possessed“.
Ve společném prohlášení Mantas a Abaddon uvedli: „Prostě jen žádáme o to, co nám právem náleží. Po desetiletích konfliktů, kterým se dalo předejít, chceme smír a uzavření celého případu. Byla to čest celého života tvořit hudbu, která inspirovala žánr. Vaše podpora nás provedla nejlepšími i nejhoršími časy.“
Zdůraznili, že veškeré přebytečné finanční prostředky budou věnovány charitativní organizaci MacMillan Cancer Charity po Abaddonově nedávném zotavení z rakoviny. „Kdyby nám každý fanoušek koupil symbolické jedno pivo, mohli bychom to dotáhnout do konce,“ dodali. Přispějte na tuto věc zde“. Právní konflikt se vyhrotil v červnu 2024, kdy Cronos zažaloval Abaddona a distributora Plastic Head Music Distribution Ltd. ohledně porušení práv ke grafice loga VENOM. Bray podal protinávrh a tvrdil, že je skutečným autorem raného loga kapely.
Dne 31. července 2025 vydala soudkyně Nejvyššího soudu Amanda Michaelsová klíčový rozsudek, který částečně přijal obě strany. Podle soudních dokumentů byl Bray uznán za autora prvního loga VENOM (na albu „Welcome To Hell“ z roku 1980) na základě potvrzujícího svědectví Mantase a jeho raného spolupracovníka Stephena Ashe.
Cronos byl uznán za tvůrce a držitele autorských práv ke všem ostatním sporným bodům, včetně kultovního obalu debutového alba, pentagramů a obrácených křížů, které se staly symbolem VENOM.
Mantas vypověděl, že kdysi věřil, že všichni členové mají stejná práva na vizuální identitu VENOM, a poukázal na původní vydání dotčených alb, která nesla označení „© Venom“. Bez formálních dohod však soudy místo toho stanovily striktní hranici ohledně individuálního autorství.
Pro Mantase a Abaddona, kterým je nyní přes 60 let, se boj netýká jen odkazu, ale také finančního zajištění jejich rodin prostřednictvím zásadního vlivu VENOM – kapely, jejíž rané nahrávky fakticky položily základy black metalu. Soudní řízení stále probíhá a finanční náklady rostou. Mantas a Abaddon proto žádají fanoušky kapely po celém světě, aby přispěly na jejich kampaň, kterou pořádá Plastic Head.
Navzdory hořkému sporu oba vyjádřili vděčnost fanouškům za to, že při nich stojí: „Vaše podpora umožňuje hudbě žít, protože inspirujete naše duše. Po všech těch letech jsme tu stále díky vám.“




















