V epizodě podcastu „The Metallica Report“ ikonický producent Bob Rock zavzpomínal, proč se alba Metallica Load a Reload od sebe navzájem i od zbytku jejich diskografie tak liší.
Nejen "Load" a "Reload" najdete ve Sparkshopu.
V polovině 90. let byla Metallica největší kapelou na světě. Úspěch Černého alba z nich udělal superhvězdy a v průběhu dekády pokračovali ve zvukovém vývoji. Album "Load" s hity jako „King Nothing“ a „Mama Said“ vyšlo v roce 1996 a jeho nástupce Reload (s hity „Fuel“, „The Unforgiven II“) ho následovalo o rok později. Obě desky ještě více prohloubily rozkol mezi fanoušky Metallicy, protože se od thrashových kořenů kapely vzdálily mnohem dál než Černé album.
Během epizody podcastu Rock naznačil, že důvod, proč Load a Reload v té době zvukově vyčnívali ze zbytku katalogu kapely, byl ten, že inspirační zdroje kapely prosvítaly v materiálu více než kdykoli předtím. „Nevím, čí to byl nápad – možná to byl Lars, protože je to ten chlap, co myslí ve velkém a dívá se na hudbu možná stejně jako já", uvažoval Rock. Podle producenta Ulrich do hudby promítl i další kapely, které měl rád, včetně Aerosmith, The Rolling Stones a Guns N' Roses, kde hráli dva kytaristé. "Před „Load“ měl James na hřbetě veškeré doprovodné kytary. Takže nápad byl takový, že Kirk bude hrát rytmiku spolu s Jamesem, a to všechno změnilo".
Rock pak vysvětlil, proč vždy preferoval, aby kapely nahrávaly hudbu živě ve studiu než každý zvlášť krok po kroku, protože to kapelám umožňuje získat lepší představu o tom, jak může znít konečný výsledek. „Co si Metallica uvědomila při nahrávání Černého alba, bylo, že na tom bylo něco jiného a v případě „Load“ se s tímhle přístupem sžili. Nezanedbatelný vliv zanechala nekonečně dlouhá turné, kdy byla Metallica neustále pohromadě a experimentovali se zvukem. Svou roli pak sehrála i změna místa nahrávání, kdy nahrávání alba probíhalo v New Yorku.
„Šli do různých věcí a pro mě to je to něco, co by kapela v pravém slova smyslu dělat měla. Já nedodržuji pravidla metalu, což je možná špatně a omlouvám se... Nebyl jsem ten, kdo říkal: ‚Musíme okopírovat Černé album.‘“ Byl jsem rád, že jsme nekopírovali Černé album, protože Černé album už znovu natočit prostě nešlo".
Když potom kapela přišla s tolika skladbami, rozhodli se z materiálu udělat alba dvě - „Load“ a „Reload“. Přestože pocházela ze stejné várky materiálu, Rock poznamenal, že ve zvuku obou alb byl poměrně značný rozdíl. "V New Yorku se nahrávalo na úplně jiné vybavení, než na jaké byla kapela zvyklá. Protože na albu Load pracovali hodně v New Yorku, museli používat jiné vybavení, než na jaké si zvykli. „V New Yorku, neměli konzole Solid State Logic SSL 6000, které jsme používali dříve. Všechna studia byla vybavená SSL 9000 a to byl úplně jiný příběh. S Randym Staubem jsme to sakra nesnášeli, protože se to pořád kazilo,“ vysvětlil Rock. „Reload“ má jiný, agresivnější zvuk proto, protože jsme se vrátili ke starému dobrému SSL 6000 a „Reload“ zvukově více připomíná starší nahrávky Metallicy. Rád bych znovu zmixoval „Load“, ale to se asi nikdy nestane“, se smíchem pronesl Rock.




















