Recenze: DRAGGED INTO SUNLIGHT & GNAW THEIR TONGUES - „NV“

• Interpret: DRAGGED INTO SUNLIGHT & GNAW THEIR TONGUES
  • Album: NV
  • Stopáž: 32:21
  • Label/datum vydání: Prosthetic Records/ 13.listopad 2015
  • Žánr: Black metal/industrial/death metal
  • Původ: Velká Británie / Nizozemsko

Spolupráce kapel DRAGGED INTO SUNLIGHT a GNAW THEIR TONGUES na papíře zněla jako skvělý nápad. Mnoha z nás, kteří jsou s tvorbou těchto interpretů obeznámeni určitě očekávali nihilistické mistrovské dílo, které bude působit jako propad do černočerné temnoty. Avšak album, které jsme dostali není schopné naplnit tyto velké očekávání.

„NV“ dokáže jednu věc naprosto excelentně, a to v posluchači vzbudit silné pocity znechucení a hrůzy. Toto je primárně dosáhnuto díky reálným mluveným samplům, ve kterých pachatelé velice ležérním tónem vypráví o tom, jak někoho uškrtili, zastřelili či sledovali a znásilnili. Projektu se definitivně podařilo vytvořit velice znepokojující atmosféru, která se hnusně zažírá pod kůži jako špína, která vás nutí se jít umýt abyste se tohoto odporného pocitu zbavili. Dohromady s klaustrofobickou hudbou, která zní, jak kdyby vycházela zpoza zdí ústavu pro choromyslné, dokáže „NV“ vytvořit pořádně hustý a temný mrak sonické deprese. Vřeštící vokály, které plivou vyšinutou mizantropickou nenávist taktéž napomáhají auře totálního psychotického kolapsu. Tohle již přesahuje hudbu pro deštivý den, tohle je hudba, která vám hučí v hlavně, když v garáži freneticky porcujete končetiny své čerstvé oběti.

Nicméně toto je jediný trumf, který má „NV“ v rukávu. Jakmile uslyšíte všechny samply a zažijete onu mrazivou atmosféru, tak zjistíte, že album postrádá nápady a hudební variaci, aby si zasloužilo opakovaný poslech. I když je instrumentace zprvu velice zlověstná, tak je taktéž velice fádní a nudná a v půlce alba vám splyne do nerozpoznatelného šumu v pozadí. Bohužel industriální přínos Moriese z GNAW THEIR TONGUES je poměrně řídký, z čehož jeho chladný kovový dotek lze nejlépe poznat jen v otvíráku „Visceral Repulsion“. A toto je hlavní negativum celého alba - krom celkové atmosféry a samplů, žádný jiný prvek „NV“ výrazně nevyniká. Mnohdy poslech připomíná velice jednotvárné čekání na nový hrůzný sampl, který by mě z té zívačky trochu vzbudil. Největší nudou jsou určitě sludgeové party jako v „Absolver“, které tak táhnou prdelí, že si každou vteřinou přejete, aby jim konečně někdo zasadil ránu z milosti. Proto je bezesporu nejvíce vzrušující moment závěr „Strangled with the Cord“, kde bubeník toho vláčivého tempa měl nejspíše po krk a spustí razantní kanonádu blast beatů, která vás probudí jako precizně mířená facka.

„NV“ má definitivně více stylu než obsahu. Na jednu stranu aplauduji celkový feeling alba, ze kterého mnohým vyskočí husí kůže, ale z hudební složky jsem nasycen asi tak, jako kdybych olizoval kosti. Naprosto zklamaný sice nejsem, ale nesmírně mě frustruje, že kapela nedokázala naplnit svůj velice slibný potencionál. Tohle mohla být jedna z nejhnusnějších a nejjedovatějších desek roku, bohužel jsme dostali něco s daleko tupějším ostřím.

6/10

Oblíbené Songy: Strangled with the Cord, Visceral Repulsion

Tom "Chirurg" Dřímal