Bývalý baskytarista a textař Ozzyho Osbournea Bob Daisley prozradil, že text klasického hitu „Diary Of a Madman“ byl přímo inspitován jeho vlastních psychickými problémy. V nedávném rozhovoru s Johnnym Beanem Daisley uvedl, že temný, introspektivní text písně odráží jeho veklý boj s depersonalizací – formou disociace, se kterou se potýká od dospívání.
Ozzyho diskografii si můžete doplnit na Sparkshopu.
„Ten text jsem napsal o sobě,“ řekl Daisley. „Od útlého věku, zhruba od 16 let, jsem těžce trpěl depersonalizací, což je něco jako disociace, a je to mnohem častější problém, než si myslíme. Četl jsem o tom pár knih a lidí, kteří disociací a depersonalizací trpěli, je celá řada. Je to údajně něco jako ochranná vrstva nebo druh obranného mechanismu, ale příjemné to není, to mi věřte.“
**Daisley **, jehož texty spoluutvářely ranou fázi Ozzyho kariéry, kdy se textově podílel na „Mr. Crowley“, „I Don't Know“ a „Crazy Train“ – poznamenal, že žádný z ostatních členů kapely v té době nepsal texty, což byl částečně i důvod, proč byl po svém vyhození opět znovu přijat. „Když se mě a Leeho Kerslakea zbavili, do šesti týdnů mě zavolali zpátky, abych děla na další albu“. Plány na třetí album s Randym Rhoadsem a Tommym Aldridgem byly po Rhoadsově smrti zastaveny a následující album bylo nahráno s kytaristou Jakem E. Lee. Daisley se zamýšlel nad svým stylem psaní a řekl, že se vyhýbal předvídatelným rockovým klišé ve prospěch témat s hlubším obsahem. „Důležité poselství myšlenkou je nedílnou součástí atmosféry a nálady skladby… Nechtěl jsem dělat žádné z těch předvídatelných, klišovitých textů, takže jsem si byl plně vědom toho, co píšu.“
Před svým působením u Ozzyho se Daisley proslavil v kapelách jako Rainbow a Uriah Heep, ale právě jeho partnerství s Osbournem přineslo některé z nejtrvalejších metalových klasik – spojilo frontmanův teatrální projev s texty zakořeněnými v osobních zkušenostech, neobvyklých tématech a temnějších námětech.
Bob Daisley se poprvé spojil s Ozzym Osbournem v roce 1979, krátce po Ozzyho odchodu z Black Sabbath. Daisley sehrál klíčovou roli při formování Ozzyho sólové kariéry, podílel se na vzniku přelomového debutového alba „Blizzard of Ozz“ a na jeho následovníka „Diary of a Madman“. Po boku kytaristy Randyho Rhoadse a bubeníka Lee Kerslakea Daisley pomohl vytvořit zvuk, který mísil sílu heavy metalu s výraznými melodiemi a položil tak základy Ozzyho úspěchu. Brzy však vzniklo napětí ohledně autorských podílů a financí, které vedlo k jeho odchodu, ačkoli jeho podíl na jednotlivých skladbách je neoddiskutovatelný.
Navzdory těmto konfliktům se Daisley v průběhu let několikrát k Ozzymu vrátil a přispěl baskytarovými party a texty na alba jako „Bark at the Moon“, „The Ultimate Sin“, „No Rest for the Wicked“ a konečně i „No More Tears“. Jeho přerušovaná spolupráce s Ozzym byla poznamenána jak tvůrčí synergií, tak i opakujícími se spory o tantiémy za spoluautorství skladeb. Daisleyho lyrická hloubka a basové linky se staly nedílnou součástí Ozzyho klasického zvuku a přestože jejich profesionální vztah byl často bouřlivý, jeho vliv na Ozzyho nejslavnější dílo zůstává nepopiratelný.




















