Nový Spark
venku od 2. dubna
Wacken World Wide přinesl skoro-festival až do obýváku

Wacken World Wide přinesl skoro-festival až do obýváku

Druhý den akce nazvané Wacken World Wide posunul možnosti „koncertů u monitoru“ zase o kus dál. Po úvodním dni, který posloužil – podobně jako to bývá první den na skutečném festivalu – spíš jako jakási zahřívačka a který nenabídl výraznější okamžiky, byly největším lákadlem druhého dne koncerty s přívlastkem „XR“. Šlo o plnohodnotné sety německých stálic HEAVEN SHALL BURN a IN EXTREMO snímané v prostředí speciálně postaveného studia a doplněné virtuálně rozšířenou realitou. Během obou vystoupení režie nabízela záběry na hrající kapelu na skromném pódiu, k níž tvůrci digitálně přidali plameny na pódiu, záběry na davy diváků v davu, dění v blízkém okolí festivalu včetně projíždějících aut, střihy na obří logo festivalu opodál atd. To vše samozřejmě digitálně vytvořené, ovšem podle dispozic reálného festivalu. Šlo o základní animaci, jelikož si tvůrci pochopitelně nemohli dovolit vyrobit vypiplané, technicky náročné záběry ve stylu současných animáků. Postavy v publiku si člověk musel spíš domýšlet, úsměvně také působily neustále se opakující mexické vlny v publiku i tisíce světýlek, jež měla pravděpodobně znázorňovat světla telefonů nad hlavami. Přesto se kreativnímu týmu povedlo přiblížit festivalovému prostředí na dosah.



I po dramaturgické stránce byl osmihodinový program velmi pestrý. Svůj prostor dostaly mladé německé kapely i zahraniční hvězdy, některé skupiny hrály standardně dohromady, jiné odděleně každý u sebe doma. Skutečné koncerty probíhaly na místech tradičních i netradičních. Mladá parta DEINE COUSINE odehrála show na malé lodi plovoucí napříč jejich rodným Hamburkem, přičemž nejvtipnějším momentem byly okamžiky, kdy zpěvačka známým gestem s mikrofonem nechávala zpívat publikum, tedy lidi u monitorů. „Je sranda, že to neslyším, ale určitě všichni doma zpíváte s námi.“

Pochopitelně došlo i na archivní záběry vystoupení přímo z Wackenu. Pořadatelé nabídli show Alice Coopera z roku 2013 v klasických hororových kulisách, s Alicem mrskajícím bičem, s Alicem bez hlavy, s Alicem ve svěrací kazajce i jeho typickým ansáblem strašidelných propriet i zrůdiček. Vystoupení NIGHTWISH bylo mladšího data, pouhé dva roky staré, a přestože to Flor Jansen ujíždělo až moc často, ucho symfonikovo bylo uspokojeno.


Kromě zasvěcených debat hlavních pořadatelů v reálném čase (bohužel jen v němčině) proběhly unikátní vzkazy muzikantů (Alice Cooper, Kelly Hansen z FOREINGER, Billy Graziadei z BIOHAZARD a další). Fanouškovsky velmi atraktivní byly archivní materiály z počátku devadesátých let, kdy se kolos jménem Wacken teprve rozjížděl a na festival jezdily jednotky tisíc účastníků. Ve čtvrt století starých mini dokumentech komentovali hlavní pořadatelé dobové úspěchy jako první zabookování Doro nebo SAXON a také příjemné rozčarování, když byla poprvé zácpa u vjezdu do areálu. K nezaplacení byla i sonda to tehdejší módy.

Pořadatelům se druhý den podařilo vytřískat z minima maximum. Jak již bylo řečeno mnohokrát – zážitek ze skutečného festivalu je nenahraditelný, ale Wacken World Wide je v tuto chvíli vcelku důstojná náhražka.


Nový Spark
venku od 2. dubna
Kalendář akcí
12.06. ROCK FOR PEOPLE
13.06. BRUJERIA
17.06. ALICE COOPER
25.06. THE GASLIGHT ANTHEM
26.06. BASINFIRE
04.07. SMASHING PUMPKINS
11.07. MASTERS OF ROCK
29.07. SCORPIONS
03.08. OSTRAVA V PLAMENECH
10.08. PIXIES
A co FAKKER!?
logo
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace